Skole åpner igjen for 1.-4.trinn

Barn hopper paradis.

Her kommer litt informasjon om skolestart.

Skolestart blir litt annerledes, men vi skal ha det veldig fint sammen, i litt mindre grupper og med litt flere regler. Vi skal sørge for trygg skole! Vi skal ha det minst like gøy og lærerikt!

• Vi organiserer elevene i mindre grupper med faste voksne hele dagen.
  • Hver gruppe får et fast klasserom.
  • Vi har utetid på ulike tidspunkter, sånn at vi sørger for god plass ute. Vi er mange voksne ute.
  • Gruppene skal ikke blandes med andre grupper.
  • Vi er mye ute, både i undervisningen og på AKS.
  • Vi skal vaske hendene ofte og riktig.
  • Vi bruker atibac når vi er ute på tur og ikke har tilgang til vann.

Skoledagen:

Skoledagen er kortere:

• 1-2 trinn 08.30 - 15.00
    • Ingen kan møte i skolegården før tidligst 08.20 (følg gjerne barna til skolen)
    • 3-4 trinn 09.00 - 15.00
    • Ingen kan å møte i skolegården før tidligst 08.50 (følg gjerne barna)
  • Barna stiller opp utenfor sitt klassehus (alle har fått beskjed fra lærer hvor de skal møte opp)
  • Foresatte sier hadet utenfor klasserommet.

Hva skal elevene ha med?

• 2 matpakker hvis de skal være til 15.00
  • Tom drikkeflaske
  • Oppladet Ipad
  • Skiftetøy
  • Pennal med fargeblyanter.Alt skal tas med tilbake etter hver skoledag, ingenting skal oppbevares på skolen i denne perioden.

Syke barn skal ikke på skolen:

• Ikke møt på skolen eller AKS hvis barnet ditt har symptomer på sykdom, dette gjelder også milde symptomer. Det er ekstra viktig at barna holder seg hjemme i minst ett døgn etter at de har blitt symptomfrie.
  • Hvis noen andre hjemme er syke, skal friske barn på skolen.
  • Hvis noen hjemme har Korona- følg legens råd.
  • Hvis elever blir dårlige på skolen, tar vi kontakt med foresatte. Barnet hentes eller går hjem fra skolen så fort som mulig.
  • Allergi: Hvis barnet ditt har kjent allergi, kan barnet selvsagt komme på skolen. Gi beskjed til lærer hvis det har allergi.
  • Er barnet ditt eller noen i husstanden i risikogruppen? Da må skolen ha en legeerklæring for at barnet skal få hjemmeundervisning i regi av skolen.

Les informasjon som kommer fra skolen på skolemelding!

Vi gleder oss til mandag- velkommen!